Brev:
Tun, salt, friske grøntsager mv.
9. april 2010
Alder:
7 mdr.
Tun, salt, friske grøntsager mv.
Kære Helen
Jeg giver hver dag min søn fiskepålæg. Han får som oftest et par enkelte rugbrødshapsere med evt leverpostej på, så får han makrel, torskerogn, avocado og grønsagsmos ved siden af. Jeg har købt smørbart laksepostej men vil også gerne give ham feks tun. Synes dog bare tun er så tørt så kan man lave en hjemmelavet tunpostej og hvis har du så forslag til hvordan?
En anden ting er, hvornår må han få salt altså af vores mad. Indtil nu koger jeg separat kød til ham med krydderurter, hvidløg, karry, gurkemeje e.l.
Hvornår kan han spise tomat, peberfrugt osv frisk?
Når jeg giver ham appelsin både får han altid bidt et stykke af og jeg hiver det ud i frygt for at han får det galt i halsen. Vil han kunne håndtere det?
Når han får ærter i sin mad får han voldsom luft i maven. Giver ærter virkelig det?
Kærlig hilsen
Pernille